Výměna zadní nápravy Peugeot Partner
Peugeot Partner je populární nákladní, i osobní automobil. Rozeberme si tedy, jak probíhá výměna zadní nápravy Peugeot Partner.
Chtěli bychom vás upozornit, že výměna nápravy není úkon pro nekvalifikovanou osobu. Rozhodně to nezkoušejte bez řádného vybavení, nářadí a zkušeností. Obraťe se raději na servis a nebo kvalifikovanou osobu.

První krok
Demontáž
Brzdové bubny
Pokud jsme úspěšně odstranili kola, můžeme se pustit do brzdových bubnů a to tak, že demontujeme jistící torxy a následně sundáme buben. Může se stát, že buben nepůjde sundat, v tom případě musíme povolit ještě samostav brzdového obložení.
Ložiska, brzdový štít, tlumiče
Dále pak vyhákneme lanko ruční brzdy, sundáme krytku za pomoci sekáče, dále odjistíme a povolíme matku, která zajišťuje ložisko kola. Stáhnutím vyjmeme ložisko kola, následně povolíme čtyři imbusy a vyjmeme brzdový štít. Štít vyvěsíme mimo a zafixujeme vázacím drátem. Následuje povolení matic šroubů tlumiče. Rameno musíme přizvednout heverem a po té vyndáme tlumič. Následuje zátěžový regulátor a držáky brzdové trubičky. Nyní jsme připraveni nápravu demontovat.
Demontáž zadní nápravy
Pod zadní nápravu musíme umístíme hever. Dále povolíme čtyři šrouby v přední části nápravy a dva šrouby v zadní části nápravy. V tomto okamžiku můžeme zadní nápravu vyjmout.


Montáž nové zadní nápravy
Připevnění ke karosérii
Ještě před tím než novou zadní nápravu namontujeme zpět, protáhneme závity závitníkem a prostříkneme je olejový sprej. Následuje samotná montáž. Za pomocí heveru umístíme zadní nápravu Peugeot Partner na své místo a přišroubujeme ji šesti šrouby ke karoserii (čtyři šrouby najdeme v přední části nápravy a dva v zadní části). Šrouby se vyplatí namazat řádně namazat vazelínou.
Po upevnění nápravy namontujeme zpět na rameno brzdové štíty pomocí čtyř torxů.
Brzdové trubičky a ložiska
Následuje montáž držáků brzdových trubiček na rameno a také na nápravnici. Na páku ruční brzdy zahákneme brzdové lanko a nalisujeme zpět ložisko kola. Dále pak musíme namontovat, dotáhnout a zajistit matku včetně krytky.
Brzdový buben, tlumiče a ABS
Brzdový buben bychom měli prvně očistit, obrousit a za pomocí zajišťovacího torxu namontujeme zpět. Další v řadě jsou tlumiče, které za pomoci heveru namontujeme zpět na nápravu a dotáhneme. Na nápravu připevníme brzdový regulátor. Kabel ABS připevníme do držáků a zapojíme do konektorů.
Kontrola a uvedení do provozu
Zkontrolujeme zda li je vše dotaženo a namontujeme kola. Následuje spuštění vozu za pomocí zvedáku zpět na zem.











